globe-media-logo-darkglobe-media-logo-darkglobe-media-logo-darkglobe-media-logo-dark
  • Ana Sayfa
  • Projelerimiz
  • Referanslarımız
  • Blog
  • Ana Sayfa
  • Blog
  • Dijital Pazarlama
  • Dijital Pazarlama Danışmanlığı Nedir?

Dijital Pazarlama Danışmanlığı Nedir?

Dijital pazarlama danışmanlığı, internetin hayatımızdaki etkinliğiyle beraber ortaya çıkan yeni bir hizmet koludur. Tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de internet kullanımı yükselmektedir. Bankacılıktan eğitime, eğlenceden sağlığa kadar birçok sektörde, internet üzerinden hizmet alınmaktadır. Özellikle satın alma alışkanlıklarında büyük değişimler gözükmektedir. E-ticaret firmalarının pazardaki payı her gün artmaktadır. Bu durum markaların dijital pazarda yer almasını zorunlu kılmaktadır.

Bir markanın online pazarda yerini alması ya da dijital pazarda faaliyet gösteren bir markanın daha büyük kitlelere ulaşması için verilen hizmetlerin tamamı dijital pazarlama danışmanlığı olarak geçmektedir. Danışmanlık faaliyetleri, bireysel olarak yapılabildiği gibi ekip halinde çalışan sosyal medya ajansları tarafından da yürütülmektedir. Dijital pazarlama danışmanı, kendisine müracaat eden markaların potansiyellerini analiz ederek en doğru stratejiyi belirlemekte ve tanıtım bütçelerini ideal şekilde kullanmaktadır.

Dijital Pazarlama Danışmanlığı Nasıl Yapılır?

Dijital pazarlama danışmanlığı, markaların internet ortamındaki bilinirlik düzeyini arttırmak ve müşteri kitlesini büyüterek daha fazla kazanç sağlamasını amaçlamaktadır. Dijital pazarlama altındayapılan faaliyetlerin merkezini İnternet siteleri, Facebook ve Instagram gibi sosyal medya mecraları, mobil aplikasyonlar, e-postalar, Google ve Youtube oluşturmaktadır.

Firmalar dijital pazarlama faaliyetlerini kendileri de yönetebilmektedir. Ancak dijital pazarlama danışmanı, firmaların artı ve eksilerini değerlendirerek kaynakların hangi platforma aktarılacağını daha doğru bir şekilde planlamaktadır. Dijital pazarlama danışmanlığı alan firmaların faaliyet gösterdiği sektör ve hitap ettiği kesim değerlendirilmekte, potansiyel kitlenin davranışları ölçülmekte ve bu doğrultuda firmalara özel stratejiler oluşturulmaktadır. Ayrıca müşteri kitlesi ile iletişim daha hızlı olmakta ve sektördeki değişimler yakından takip edilebilmektedir. Dijital pazarlama danışmanlığı faaliyetinin aşamalarını şu şekilde sıralayabiliriz:

1.    Firmanın Potansiyelinin Ölçülmesi:

Markaların dijital pazardaki konumu belirlenmelidir. Sektörün ihtiyaçları ve rakiplerin kaynakları da analiz edilerek firmaların artılarına ve eksilerine ilişkin ayrıntılı rapor çıkarılmaktadır.

2.    Dijital Pazarlama Stratejisinin Hazırlanması:

Dijital pazarlama danışmanlığı alan firmaların avantajı bu aşamada ortaya çıkmaktadır. Uzmanlar, önceki aşamada yaptıkları tespitler ile kendi tecrübelerini birleştirerek firmanın geleceği için ne yapılacağını belirlemektedir.

3.    Dijital Pazarlama Planının Yapılması:

Dijital pazarlama faaliyetlerinin etkili olması ve ölçülebilmesi için bir etkinlik planı hazırlanmaktadır. Ne zaman hangi platformdan çalışma yapılacağı ve bütçenin hangi aralıklara harcanacağı gibi hususlar ayrıntıları ile plana işlenmektedir.

4.    Çalışmalara Başlanması:

Firmaların stratejiye onay vermesi ve planı kabul etmesi üzerine dijital pazarlama danışmanlığı faaliyetlerine zaman kaybetmeden başlanmaktadır. Hedefler plana uygun şekilde gerçekleştirilmekte ve markanın dijital pazardaki değişimi not edilmektedir.

5.    Değişimin Ölçülmesi ve Raporlanması:

Son aşamada süreç içerisinde yapılan çalışmaların neler olduğu, bütçenin nasıl harcandığı ve sonuçlar hakkında firmalara ayrıntılı raporlar sunulmaktadır. Dijital pazarlama altındayapılan hizmetlerin sonuç verip vermediği hem ajanslar hem de firmalar için önemlidir. Çünkü etkisiz çalışmalar sonlandırılmalı ve yeni çözümler üretilmelidir.

Travel Turkey İzmir Fuarı için yaptığımız çalışmanın sonuç (case study) videosu

Dijital Pazarlama Danışmanlığı Neleri Kapsar:

Dijital pazarlama danışmanlığı nedirsorusunu dile getiren firmalar, çoğunlukla çalışmaların hangi alanlarda yapılacağını merak etmektedir. Dijital pazarlama uzmanları için, internette var olan her bir platform, online pazarlamanın bir aracıdır. Ayrım gözetmeksizin her imkan değerlendirilmektedir. Dijital pazarlama danışmanlığı kapsamında aşağıdaki mecralarda emek harcanmaktadır:

  • İnternet Sitesi: E-ticaret için kullanılan her bir web sayfası, forum, blog ve haber siteleri ile ürün listeleme mağazaları bu kapsamdadır.
  • Arama Motorları: Google, Yandex, Bing ve Youtube gibi arama motorlarında firmanın, markanın ya da ürünün öncelikli olarak listelenmesi için yapılan çalışmalardır.
  • Sosyal Medyalar: Facebook, Instagram, Twitter, Pinterest ve Linkedin merkezli girilen tüm içerikler dijital pazarlama danışmanlığı için önemlidir.
  • E-mail Pazarlama: Hedef kitleye gönderilen e-mailler doğru kurgulandığı takdirde onların ilgisini çeker ve postalara abone olarak firmayı yakından takip ederler.
  • İçerik Pazarlama: Blog metinleri, ürün açıklamaları, online broşür ya da dergi gibi içerikler; hedef kitlenin ürüne ya da hizmete olan dikkatini güçlendirir.
  • Mobil Pazarlama: Mobil uygulama kullanımının artması ile birlikte internet siteleri için yapılan dijital pazarlama danışmanlığı mobil uygulamalarda da devam ettirilmektedir.
  • İtibar Yönetimi: İnternet kullanıcıları bir ürün ya da hizmet almadan önce onunla ilgili araştırma yaptıklarından yorum, şikayet, beğeni, ürün puanı gibi konularda olumlu izlenim yaratılmalıdır.

Dijital Pazarlama Danışmanı Nasıl Seçilir?

Dijital pazarlamanın gelişmesi ve firmaların hızla bu alana yönelmesi le birlikte, dijital pazarlama danışmanısayısında da büyük artış yaşanmaktadır. Temel düzeyde internet sitesi ve sosyal medya bilgisi olan kişilerin danışmanlık faaliyeti görülmektedir. Dijital pazarlama danışmanlığı hizmetinden memnun kalınması ise bilgi birikimine sahip bir firmadan hizmet alınmasına bağlıdır. Bütçenizi heba etmemek ve zaman kaybetmemek için aşağıdaki hususlara dikkat etmelisiniz:

  • Arama motorları ya da sosyal medya platformları gibi farklı alanlarda kendisini geliştirmiş kişilerden oluşan ekiplere öncelik tanımalısınız.
  • Dijital pazarlama danışmanlığı faaliyetlerini organik olarak yürüten ve spam çalışmalardan uzak duran firmalara güvenmelisiniz.
  • Ajansın başarılı olup olmadığını anlamanın en iyi yolu önceki çalışmalarıdır. Bu nedenle ajans ya da dijital pazarlama danışmanının referanslarını incelemelisiniz.
  • Dijital pazarlama danışmanlığı almadan önce ön görüşme yapmalı, ürettikleri çözümler ve hedefleri hakkında ön bilgi edinmelisiniz.
  • Dijital pazarlama süreci, iş birliğini gerektirir ve etkileşime dayalıdır. Dijital pazarlama ajansı ile görüşmenizde iletişimlerine ve fikirlerinize değer verip vermediklerine dikkat etmelisiniz.
  • Tahmini reklam ve hizmet ücretlerini öğrenerek benzer olanaklara sahip ajanslar ya da bireysel danışmanlar arasında ideal olanı seçmelisiniz.

Neden Globe Media İle Çalışmalısınız?

Ülkemizin en değerli markalarına hizmet veren Globe Media, dijital pazarlama danışmanlığı alanındaki hızı ve başarısı ile markaların dikkatini çekmektedir. Ayrı uzmanlık gerektiren tüm platformlar için deneyimli dijital pazarlama danışmanı bulunduran ajansımız, organik çalışmalar ile markanızın ivmesini arttırmaktadır. Viral ve Inbound pazarlama alanında lider ajanslardan biri olarak kaliteli marka algısını garanti etmektedir.

İş birliğine önem veren danışman kadromuz, firmanızın isteklerini önemsemekte ve ona uygun stratejiler geliştirmektedir. Kurulduğu günden bu yana şeffaf hizmet politikasını ilke edinen ajansımız, çalışmaları ve sonuçları hakkında müşterilerini düzenli şekilde bilgilendirmektedir. Dijital pazarlama danışmanlığı maliyetleri bakımından da firmaların bütçelerine uygun çözümler üretmekte ve kısıtlı bütçelere sahip firmaların da online pazarda etkin olmasını sağlamaktadır. Zamanın ruhuna ayak uydurmak için bize ulaşabilir ve danışmanlık hizmetlerimiz hakkında bilgi alabilirsiniz.

Paylaş
92

Related posts

Tanıtım Filmi Nasıl Olmalı

Tanıtım Filmi Nasıl Olmalı

Temmuz 20, 2020

Tanıtım Filmi Nasıl Olmalı?


Bilgi Alın
içerik pazarlama nedir

içerik pazarlama nedir

Temmuz 9, 2020

İçerik Pazarlama Nedir?


Bilgi Alın

En Güncel Yazılar

  • YouTube Video Çekimi Nasıl Yapılır?
  • Tanıtım Filmi Nasıl Olmalı?
  • İçerik Pazarlama Nedir?
  • Profesyonel Sosyal Medya Canlı Yayın Nasıl Yapılır?
  • Dijital Pazarlama Danışmanlığı Nedir?

Bizi Takip Edin


Bize Ulaşın


Kuloğlu Mah. Güllabici sk. No:16 Kat:3 Cihangir-Beyoğlu/İstanbul

+90 850 255 16 05
info@globemedia.com.tr

Teklif Alın

© 2020 Globe Media. Bu blogdaki içerikler yazılı izin alınmadan kesinlikle kullanılamaz.